Czekaj trwa pobieranie danych z serwera
IDB Consulting - franczyza, obnizanie kosztow restauracji, doradztwo franczyzowe i gastronomiczne, marketing gastronomiczny, marketing restauracji, PR gastronomiczny, doradztwo dla restauracji,franchising, gastronomia, restauracje lodz, jemy w lodzi
zamknij
[2016-02-18]
Restauracja na Facebooku

Im więcej restaurator wie o swoich klientach, tym lepiej jest w stanie dopasować ofertę lokalu do ich potrzeb i oczekiwań. Gości najłatwiej poznać w bezpośrednim kontakcie, który niezwykle ułatwiają serwisy społecznościowe. Wśród nich największą popularnością cieszy się Facebook.

Firma IDB Consulting oferuje swoim klientom usługę prowadzenia profili w serwisach społecznościowych, w szczególności z serwisie Facebook już od 500 zł miesięcznie. W celu uzyskania szczegółowych informacji na ten temat, prosimy o kontakt z przedstawicielem naszej firmy.

W branży gastronomicznej, zwłaszcza w dobie kryzysu, lojalność gości i ich przywiązanie do marki mają ogromne znaczenie dla sukcesu restauratora. Klient ceniący sobie daną restaurację poleci ją swoim znajomym, a osobista rekomendacja jest w branży usługowej najlepszą reklamą. Właściciele lokali powinni dokładać wszelkich starań, aby budować i umacniać lojalność swoich gości i dbać o dobre relacje z nimi poprzez skuteczną i otwartą komunikację. Obecnie jednym z najpopularniejszych i najbardziej efektywnych kanałów komunikacji z klientami są dla firm serwisy społecznościowe, wśród których największą popularnością cieszy się Facebook (w Polsce ma on już ponad 8 mln użytkowników). 

Serwis Facebook oferuje użytkownikom biznesowym możliwość tworzenia fanpages, czyli firmowych profili podobnych do tych, jakie zakładają osoby prywatne. Rozbudowana funkcjonalność takich stron daje obecnie nie tylko możliwość publikowania na bieżąco aktualnych informacji, zdjęć, filmów czy nagrań, ale także umożliwia szybki i bezpośredni kontakt z klientami (pozwala na organizację eventów, konkursów, a także kampanii promocyjnych i akcji marketingowych). Większość usług jest nieodpłatna, a koszt pozostałych jest znacznie niższy w porównaniu z tradycyjną reklamą.

Restauratorom Facebook daje szereg możliwości w zakresie promocji oferty ich lokali, komunikacji z klientami i budowania dobrych relacji z nimi. Restauracje mogą za pośrednictwem serwisu:
- informować o bieżącej ofercie,
- publikować menu,
- zawiadamiać o aktualnych promocjach,
- oferować fanom kupony rabatowe,
- organizować promocje i konkursy (od niedawna jest to znów zgodne z regulaminem)
- wchodzić z klientami w interakcje, dzielić się informacjami i ciekawostkami,
- zbierać opinie gości i błyskawicznie uzyskiwać od nich informację zwrotną,
- organizować konkursy,
- publikować zdjęcia potraw i ciekawe filmy o życiu restauracji,
- przedstawiać szefów kuchni i personel restauracji, a także ujawniać wybrane tajniki kulinarne czy przepisy.

Wszystkie te zabiegi pomagają budować przywiązanie klientów do marki, zwiększać ich zaangażowanie i wzmacniać lojalność. Facebook jest też doskonałym narzędziem pozyskiwania nowych gości - proces rekomendacji za pośrednictwem serwisu jest szybki i prosty, a użytkownicy chętnie z niego korzystają. 

Za pośrednictwem Facebooka przeprowadzonych zostało w ostatnich latach kilka z najciekawszych akcji marketingowych na rynku gastronomicznym. Żadne inne narzędzie nie daje obecnie możliwości tak taniej, szybkiej i skutecznej promocji. Korzystając z niego należy oczywiście być ostrożnym, a każdą akcję i kampanię dobrze przeanalizować. Znane są przykłady spektakularnych wpadek firm na Facebooku, które odbiły się szerokim echem w internecie. Mimo to, przemyślana i konsekwentnie realizowana strategia może okazać się kluczem do rynkowego sukcesu restauracji.
*Adres email:
 Temat:
*Treść pytania:
*pola wymagane wyślij zamknij